Publicaciones
La Facultad de Humanidades destaca por la intensa labor de creación y difusión de reflexiones y resultados de procesos de investigación en la modalidad de artículos científicos, capítulos y libros, entre otras.
Año Título Autor Tipo Afiliación Autoría Fuente Indexación DOI o ISSN
2019 Out of context, beyond the face: Neuroanatomical pathways of emotional face-body language integration in offender adolescents Adolfo Artículo Santamaría-García, H.; Ibáñez, A.; Montaño, S.; García, A. M.; Patiño-Saenz, M.; Idarraga, C.; Pino, M. ; Baez, S. Frontiers in Behavioral Neuroscience 13, 34 WoS / WoK / ISI doi.org/10.3389/fnbeh.2019.00034
2019 Taxing the bilingual mind: Effects of simultaneous interpreting experience on verbal and executive mechanisms Adolfo Artículo García, A. M.; Muñoz, E. ; Kogan, B. Bilingualism: Language and Cognition WoS / WoK / ISI doi.org/10.1017/S1366728919000063
2019 Reading Shakespearean tropes in a foreign tongue: Age of L2 acquisition modulates neural responses to functional shifts Adolfo Artículo Vilas, M.; Santilli, M.; Mikulan, E.; Adolfi, F.; Martorell Caro, M.; Manes, F.; Herrera, E.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. Neuropsychologia 124, 79-86 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2019.01.007
2019 Grounding translation and interpreting in the brain: What has been, can be, and must be done Adolfo Artículo Muñoz, E.; Calvo, N. ; García, A. M. Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice 27(4),483-509 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1080/0907676X.2018.1549575
2019 Negation markers inhibit motor routines during typing of manual action verbs Adolfo Artículo García-Marco, E.; Morera, Y.; Beltrán, D.; De Vega, M.; Herrera, E.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. Cognition 182, 286-293 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.cognition.2018.10.020
2019 Multimodal texts in Chilean English teaching education: views from educators and pre-service teachers. Miguel Artículo Farías, Miguel; Véliz, Leonardo Profile, Issues in Teachers’ Professional Development, Volume 21, Issue 2, p. 13-27 WoS / WoK / ISI DOI10.15446/profile.v21n2.75172
2019 Procesos experienciales en narraciones sobre situaciones cotidianas escritas por escolares básicos. Manuel Rubio Manríquez Artículo Rubio, M. Signos 52(99), 158-180 WoS / WoK / ISI
2019 The embodied penman: Effector-specific motor-language integration during handwriting Adolfo Artículo Afonso, O.; Suárez-Coalla, P.; Cuetos, F.; Ibáñez, A.; Sedeño, L. ; García, A. M. Cognitive Science 43(7), e12767 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1111/cogs.12767
2019 More than words: Social cognition deficits across variants of primary progressive aphasia Adolfo Artículo Fittipaldi, S.; Ibáñez, A.; Báez, S.; Sedeño, L.; Manes, F. ; García, A. M. Neuroscience and Biobehavioral Reviews 100, 263-284 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.neubiorev.2019.02.020
2019 Researching the invisible: Multi-methodological developments in cognitive translatology Adolfo Artículo García, A. M. ; Giozza, M. Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice 27(4), 477-482 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1080/0907676X.2019.1595070
2019 How meaning unfolds in neural time: Embodied reactivations can precede multimodal semantic effects during language processing Adolfo Artículo García, A. M.; Moguilner, S.; Torquati, K.; García-Marco, E.; Herrera, E.; Muñoz, E.; Castillo, E.; Kleineschay, T.; Sedeño, L. ; Ibáñez, A. NeuroImage 197, 439-449 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.neuroimage.2019.05.002
2019 Multimodal neurocognitive markers of interoceptive tuning in smoked cocaine Adolfo Artículo De la Fuente, A.; Sedeño, L.; Schurmann, S.; Ellmann, C.; Sonsogni, S.; Belluscio, L.; García-Cordero, I.; Castagnaro, E.; Boano, M.; Cetkovitch, M.; Torralva, T.; Cánepa, E.; Tagliazucchi, E.; García, A. M.; Ibáñez, A. Neuropsychopharmacology WoS / WoK / ISI doi.org/10.1038/s41386-019-0370-3
2019 “Beginning teacher induction in Chile: Change over time” Catherine Ximena Flores Gómez Artículo Flores, C International Journal of Educational Research WoS / WoK / ISI 0883-0355
2019 Los tropos como figuraciones de los saberes: una forma de contribuir al pensamiento decolonial. Paloma Esperanza del Pilar Miranda Arredondo Artículo Contreras, S.; Miranda, P.; Pavelic, M. Cinta de Moebio 64 68-81 WoS / WoK / ISI DOI10.4067/S0717-554X2019000100068
2019 La Competencia Digital Docente en Formación Inicial: Estudio a Partir de los Casos de Chile y Uruguay. Paloma Esperanza del Pilar Miranda Arredondo Artículo Silva, J.; Luis Lázaro, J.; Miranda, P.; Morales, M. J.; Gisbert, M.; Rivoir, A.; Onetto, A. Education Policy Analysis Archives, 27. WoS / WoK / ISI
2019 Criterios y frecuencia de uso de estrategias de retroalimentación correctiva: un estudio de caso sobre las percepciones de estudiantes y profesores universitarios. Roxana Orrego Ramírez Artículo Orrego, R.; Singer, N.; Úbeda, R.; Yáñez, S. RLA Revista de Lingüística Teórica y Aplicada WoS / WoK / ISI 10.4067/S0718-48832019000100051
2019 Fatigue in multiple sclerosis is associated to multimodal interoceptive abnormalities Adolfo Artículo Gonzalez Campo, C.; Salamone, P.; Rodríguez-Arriagada, N.; Richter, F.; Herrera, E.; Bruno, D.; Pagani Cassara, F.; Sinay, V.; García, A. M., Ibáñez, A. ; Sedeño, L. Multiple Sclerosis Journal, 1-9 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1177/1352458519888881
2019 Robust automated computational approach for classifying frontotemporal neurodegeneration: Multimodal/multicenter neuroimaging Adolfo Artículo Donnelly-Kehoe, P.; Pascariello, G.; García, A. M.; Hodges, J.; Miller, B.; Rosen, H. […] Ibánez, A. ; Sedeño, l. Multimodal/multicenter neuroimaging. Alzheimer’s and Dementia 11, 588-598 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.dadm.2019.06.002
2019 Explicit and implicit monitoring in neurodegeneration and stroke Adolfo Artículo García-Cordero, I.; Sedeño, L.; Babino, A.; Dottori, M.; Melloni, M.; Martorell Caro, M.; Sigman, M.; Herrera, E.; Manes, F.; García, A. M. ; Ibáñez, A. Scientific Reports 9,14032 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1038/s41598-019-50599-x
2019 Systemic functional grammar as a tool for experimental stimulus design: New appliable horizons in psycholinguistics and neurolinguistics Adolfo Artículo Trevisan, P. ; García, A. M. Language Sciences 75, 35-46 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.langsci.2019.101237