Año | Título | Autor | Tipo | Afiliación | Autoría | Fuente | Indexación | DOI o ISSN |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019 | .El resumen en japonés y en español de artículos de investigación en medicina. | Edinson Muñoz Arias | Artículo | Rubio, R.; Muñoz, E.; Perelló, J. L., ; Hevia, P | Círculo De Lingüística Aplicada a La Comunicación, 79, 323-342. | WoS / WoK / ISI | https://doi.org/10.5209/clac.65661 | |
2019 | How meaning unfolds in neural time: Embodied reactivations can precede multimodal semantic effects during language processing. | Edinson Muñoz Arias | Artículo | García, A. M.; Moguilner, S.; Torquati, K.; García-Marco, E.; Herrera, E.; Muñoz, E.; Ibáñez, A. | NeuroImage, 197, 439-449. | WoS / WoK / ISI | https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2019.05.002 | |
2019 | The Translation and Interpreting Competence Questionnaire: an online tool for research on translators and interpreters. | Edinson Muñoz Arias | Artículo | Schaeffer, M.; Huepe, D.; Hansen-Schirra, S.; Hofmann, S.; Muñoz, E.; Kogan, B.; Herrera, E.; Ibáñez, A.; García, A. M. | Perspectives, 1-19 | WoS / WoK / ISI | ||
2019 | Consistent gradient of performance and decoding of stimulus type and valence from local and network activity | Adolfo | Artículo | Hesse, E.; Mikulan, E.; Sitt, J.; García, M.; Silva, W.; Ciraolo, C.; Vaucheret, E.; Raimondo, F.; Baglivo, F.; Adolfi, F.; Herrera, E.; Bekinschtein, T.; Petroni, A.; Lew, S.; Sedeño, L.; García, A. M. ; Ibáñez, A. | Transactions on Neural Systems & Rehabilitation Engineering 27(4), 619-629 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1109/TNSRE.2019.2903921 | |
2019 | The Translation and Interpreting Competence Questionnaire: An online tool for research on translators and interpreters | Adolfo | Artículo | Schaeffer, M.; Huepe, D.; Hansen-Schirra, S.; Hofmann, S.; Muñoz, E.; Kogan, B.; Herrera, E.; Ibáñez, A. ; García, A. M. | Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1080/0907676X.2019.1629468 | |
2019 | Rethinking the neural basis of prosody and non-literal language: Spared pragmatics and cognitive compensation in a bilingual with extensive right-hemisphere damage | Adolfo | Artículo | Calvo, N.; Abrevaya, S.; Martínez Cuitiño, M.; Steeb, B.; Zamora, D.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. | Frontiers in Psychology 10, 570 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00570 | |
2019 | Out of context, beyond the face: Neuroanatomical pathways of emotional face-body language integration in offender adolescents | Adolfo | Artículo | Santamaría-García, H.; Ibáñez, A.; Montaño, S.; García, A. M.; Patiño-Saenz, M.; Idarraga, C.; Pino, M. ; Baez, S. | Frontiers in Behavioral Neuroscience 13, 34 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.3389/fnbeh.2019.00034 | |
2019 | Taxing the bilingual mind: Effects of simultaneous interpreting experience on verbal and executive mechanisms | Adolfo | Artículo | García, A. M.; Muñoz, E. ; Kogan, B. | Bilingualism: Language and Cognition | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1017/S1366728919000063 | |
2019 | Reading Shakespearean tropes in a foreign tongue: Age of L2 acquisition modulates neural responses to functional shifts | Adolfo | Artículo | Vilas, M.; Santilli, M.; Mikulan, E.; Adolfi, F.; Martorell Caro, M.; Manes, F.; Herrera, E.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. | Neuropsychologia 124, 79-86 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2019.01.007 | |
2019 | Grounding translation and interpreting in the brain: What has been, can be, and must be done | Adolfo | Artículo | Muñoz, E.; Calvo, N. ; García, A. M. | Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice 27(4),483-509 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1080/0907676X.2018.1549575 | |
2019 | Negation markers inhibit motor routines during typing of manual action verbs | Adolfo | Artículo | García-Marco, E.; Morera, Y.; Beltrán, D.; De Vega, M.; Herrera, E.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. | Cognition 182, 286-293 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1016/j.cognition.2018.10.020 | |
2019 | Multimodal texts in Chilean English teaching education: views from educators and pre-service teachers. | Miguel | Artículo | Farías, Miguel; Véliz, Leonardo | Profile, Issues in Teachers’ Professional Development, Volume 21, Issue 2, p. 13-27 | WoS / WoK / ISI | DOI10.15446/profile.v21n2.75172 | |
2019 | Procesos experienciales en narraciones sobre situaciones cotidianas escritas por escolares básicos. | Manuel Rubio Manríquez | Artículo | Rubio, M. | Signos 52(99), 158-180 | WoS / WoK / ISI | ||
2019 | The embodied penman: Effector-specific motor-language integration during handwriting | Adolfo | Artículo | Afonso, O.; Suárez-Coalla, P.; Cuetos, F.; Ibáñez, A.; Sedeño, L. ; García, A. M. | Cognitive Science 43(7), e12767 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1111/cogs.12767 | |
2019 | More than words: Social cognition deficits across variants of primary progressive aphasia | Adolfo | Artículo | Fittipaldi, S.; Ibáñez, A.; Báez, S.; Sedeño, L.; Manes, F. ; García, A. M. | Neuroscience and Biobehavioral Reviews 100, 263-284 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1016/j.neubiorev.2019.02.020 | |
2019 | Researching the invisible: Multi-methodological developments in cognitive translatology | Adolfo | Artículo | García, A. M. ; Giozza, M. | Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice 27(4), 477-482 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1080/0907676X.2019.1595070 | |
2019 | How meaning unfolds in neural time: Embodied reactivations can precede multimodal semantic effects during language processing | Adolfo | Artículo | García, A. M.; Moguilner, S.; Torquati, K.; García-Marco, E.; Herrera, E.; Muñoz, E.; Castillo, E.; Kleineschay, T.; Sedeño, L. ; Ibáñez, A. | NeuroImage 197, 439-449 | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1016/j.neuroimage.2019.05.002 | |
2019 | Multimodal neurocognitive markers of interoceptive tuning in smoked cocaine | Adolfo | Artículo | De la Fuente, A.; Sedeño, L.; Schurmann, S.; Ellmann, C.; Sonsogni, S.; Belluscio, L.; García-Cordero, I.; Castagnaro, E.; Boano, M.; Cetkovitch, M.; Torralva, T.; Cánepa, E.; Tagliazucchi, E.; García, A. M.; Ibáñez, A. | Neuropsychopharmacology | WoS / WoK / ISI | doi.org/10.1038/s41386-019-0370-3 | |
2019 | “Beginning teacher induction in Chile: Change over time” | Catherine Ximena Flores Gómez | Artículo | Flores, C | International Journal of Educational Research | WoS / WoK / ISI | 0883-0355 | |
2019 | Los tropos como figuraciones de los saberes: una forma de contribuir al pensamiento decolonial. | Paloma Esperanza del Pilar Miranda Arredondo | Artículo | Contreras, S.; Miranda, P.; Pavelic, M. | Cinta de Moebio 64 68-81 | WoS / WoK / ISI | DOI10.4067/S0717-554X2019000100068 |
Noticias relacionadas