Publicaciones
La Facultad de Humanidades destaca por la intensa labor de creación y difusión de reflexiones y resultados de procesos de investigación en la modalidad de artículos científicos, capítulos y libros, entre otras.
Año Título Autor Tipo Afiliación Autoría Fuente Indexación DOI o ISSN
2019 .El resumen en japonés y en español de artículos de investigación en medicina. Edinson Muñoz Arias Artículo Rubio, R.; Muñoz, E.; Perelló, J. L., ; Hevia, P Círculo De Lingüística Aplicada a La Comunicación, 79, 323-342. WoS / WoK / ISI https://doi.org/10.5209/clac.65661
2019 How meaning unfolds in neural time: Embodied reactivations can precede multimodal semantic effects during language processing. Edinson Muñoz Arias Artículo García, A. M.; Moguilner, S.; Torquati, K.; García-Marco, E.; Herrera, E.; Muñoz, E.; Ibáñez, A. NeuroImage, 197, 439-449. WoS / WoK / ISI https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2019.05.002
2019 The Translation and Interpreting Competence Questionnaire: an online tool for research on translators and interpreters. Edinson Muñoz Arias Artículo Schaeffer, M.; Huepe, D.; Hansen-Schirra, S.; Hofmann, S.; Muñoz, E.; Kogan, B.; Herrera, E.; Ibáñez, A.; García, A. M. Perspectives, 1-19 WoS / WoK / ISI
2019 Consistent gradient of performance and decoding of stimulus type and valence from local and network activity Adolfo Artículo Hesse, E.; Mikulan, E.; Sitt, J.; García, M.; Silva, W.; Ciraolo, C.; Vaucheret, E.; Raimondo, F.; Baglivo, F.; Adolfi, F.; Herrera, E.; Bekinschtein, T.; Petroni, A.; Lew, S.; Sedeño, L.; García, A. M. ; Ibáñez, A. Transactions on Neural Systems & Rehabilitation Engineering 27(4), 619-629 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1109/TNSRE.2019.2903921
2019 The Translation and Interpreting Competence Questionnaire: An online tool for research on translators and interpreters Adolfo Artículo Schaeffer, M.; Huepe, D.; Hansen-Schirra, S.; Hofmann, S.; Muñoz, E.; Kogan, B.; Herrera, E.; Ibáñez, A. ; García, A. M. Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice WoS / WoK / ISI doi.org/10.1080/0907676X.2019.1629468
2019 Rethinking the neural basis of prosody and non-literal language: Spared pragmatics and cognitive compensation in a bilingual with extensive right-hemisphere damage Adolfo Artículo Calvo, N.; Abrevaya, S.; Martínez Cuitiño, M.; Steeb, B.; Zamora, D.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. Frontiers in Psychology 10, 570 WoS / WoK / ISI doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00570
2019 Out of context, beyond the face: Neuroanatomical pathways of emotional face-body language integration in offender adolescents Adolfo Artículo Santamaría-García, H.; Ibáñez, A.; Montaño, S.; García, A. M.; Patiño-Saenz, M.; Idarraga, C.; Pino, M. ; Baez, S. Frontiers in Behavioral Neuroscience 13, 34 WoS / WoK / ISI doi.org/10.3389/fnbeh.2019.00034
2019 Taxing the bilingual mind: Effects of simultaneous interpreting experience on verbal and executive mechanisms Adolfo Artículo García, A. M.; Muñoz, E. ; Kogan, B. Bilingualism: Language and Cognition WoS / WoK / ISI doi.org/10.1017/S1366728919000063
2019 Reading Shakespearean tropes in a foreign tongue: Age of L2 acquisition modulates neural responses to functional shifts Adolfo Artículo Vilas, M.; Santilli, M.; Mikulan, E.; Adolfi, F.; Martorell Caro, M.; Manes, F.; Herrera, E.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. Neuropsychologia 124, 79-86 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2019.01.007
2019 Grounding translation and interpreting in the brain: What has been, can be, and must be done Adolfo Artículo Muñoz, E.; Calvo, N. ; García, A. M. Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice 27(4),483-509 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1080/0907676X.2018.1549575
2019 Negation markers inhibit motor routines during typing of manual action verbs Adolfo Artículo García-Marco, E.; Morera, Y.; Beltrán, D.; De Vega, M.; Herrera, E.; Sedeño, L.; Ibáñez, A. ; García, A. M. Cognition 182, 286-293 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.cognition.2018.10.020
2019 Multimodal texts in Chilean English teaching education: views from educators and pre-service teachers. Miguel Artículo Farías, Miguel; Véliz, Leonardo Profile, Issues in Teachers’ Professional Development, Volume 21, Issue 2, p. 13-27 WoS / WoK / ISI DOI10.15446/profile.v21n2.75172
2019 Procesos experienciales en narraciones sobre situaciones cotidianas escritas por escolares básicos. Manuel Rubio Manríquez Artículo Rubio, M. Signos 52(99), 158-180 WoS / WoK / ISI
2019 The embodied penman: Effector-specific motor-language integration during handwriting Adolfo Artículo Afonso, O.; Suárez-Coalla, P.; Cuetos, F.; Ibáñez, A.; Sedeño, L. ; García, A. M. Cognitive Science 43(7), e12767 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1111/cogs.12767
2019 More than words: Social cognition deficits across variants of primary progressive aphasia Adolfo Artículo Fittipaldi, S.; Ibáñez, A.; Báez, S.; Sedeño, L.; Manes, F. ; García, A. M. Neuroscience and Biobehavioral Reviews 100, 263-284 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.neubiorev.2019.02.020
2019 Researching the invisible: Multi-methodological developments in cognitive translatology Adolfo Artículo García, A. M. ; Giozza, M. Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice 27(4), 477-482 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1080/0907676X.2019.1595070
2019 How meaning unfolds in neural time: Embodied reactivations can precede multimodal semantic effects during language processing Adolfo Artículo García, A. M.; Moguilner, S.; Torquati, K.; García-Marco, E.; Herrera, E.; Muñoz, E.; Castillo, E.; Kleineschay, T.; Sedeño, L. ; Ibáñez, A. NeuroImage 197, 439-449 WoS / WoK / ISI doi.org/10.1016/j.neuroimage.2019.05.002
2019 Multimodal neurocognitive markers of interoceptive tuning in smoked cocaine Adolfo Artículo De la Fuente, A.; Sedeño, L.; Schurmann, S.; Ellmann, C.; Sonsogni, S.; Belluscio, L.; García-Cordero, I.; Castagnaro, E.; Boano, M.; Cetkovitch, M.; Torralva, T.; Cánepa, E.; Tagliazucchi, E.; García, A. M.; Ibáñez, A. Neuropsychopharmacology WoS / WoK / ISI doi.org/10.1038/s41386-019-0370-3
2019 “Beginning teacher induction in Chile: Change over time” Catherine Ximena Flores Gómez Artículo Flores, C International Journal of Educational Research WoS / WoK / ISI 0883-0355
2019 Los tropos como figuraciones de los saberes: una forma de contribuir al pensamiento decolonial. Paloma Esperanza del Pilar Miranda Arredondo Artículo Contreras, S.; Miranda, P.; Pavelic, M. Cinta de Moebio 64 68-81 WoS / WoK / ISI DOI10.4067/S0717-554X2019000100068